UPOZORNĚNÍ: Informace na tomto webu platí pouze pro žádosti podané na stavební úřad do 30. června 2024. Na aktualizaci webu pro žádosti podané od 1. července 2024 podle nového stavebního zákona pracujeme.

Vyplňte formulář a předejte jej stavebnímu úřadu. Číslo popisné sice nepřiděluje stavební úřad, ale obecní úřad, vy však komunikujete se stavebním úřadem, který se už postará o zbytek — úřady si to spolu vyřeší.

Druhým způsobem, jak můžete stavební úřad informovat o dokončení domu, je vyplnění formuláře Ohlášení dokončené stavby. Pokud zvolíte tuto cestu, nemusíte už vyplňovat žádost o přidělení čísla popisného.

Co je potřebné k žádosti přiložit?

Projdou u stavebního úřadu jakékoliv změny v dokumentaci?

Stavební úřad aktuálně platnou dokumentaci skutečného provedení stavby porovná s původně povoleným projektem a zjistí, jaké odchylky jste provedli. V případě nepodstatných odchylek přijme stavební úřad vámi předloženou novou dokumentaci. U jiných odchylek zahájí stavební úřad řízení o odstranění nepovolené části stavby a může udělit také pokutu.

Kdo mi cedulku s číslem popisným vydá?

Cedulku si pořizuje sám každý vlastník domu, umístí ji na viditelném místě domu a je povinen ji udržovat v řádném stavu. Za nedodržení této povinnosti může být udělena pokuta. Barvu a provedení čísel určuje obecní úřad.